Det drar ihop sig till semester

Det var några dagar sedan jag skrev. Jag insåg att jag varit helt fokuserad på att "städa av skrivbordet" denna vecka. Tydligen även andra för det har varit tyst o lugnt i telefon. Till och med björnspanarna har glesnat i sina led. En tanke som slagit mig att helt plötsligt finns inga behov av möten och sammanträden. Från att vara inbokad 3-4 kvällar i veckan är det i princip noll. Hur viktiga kan de då vara?

Semesterprojektet håller på att ta sin form. Maskinhallsbygget/gäststugan har snart blivit rest. Vi väntar på takstolarna. När snickarna är klara är det bara att köra igång med att kapa, måla och spika upp brädfodringen. För den som undrar har jag anlitat en etablerad svensk byggfirma som har massor av moms på fakturorna. Jag vet inte om det åligger mig men jag har inte upprättat någon arbetsmiljöplan. Men snickarna har åtkomst till frisk luft, slipper stillasittande arbete och har lånat min micro. Uteplatsen med tak har blivit personalmatsal. Undrar om det är avdragsgillt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0