Det rör sig i ankdammen

Ovanåkers kommun har beslutat att anställa tf soc.chef/äldreomsorgschef Anette Forsblom som ny Socialchef. En dam med skinn på näsan och målet alltid framför ögonen. Men alla är inte nöjda. Lika säkert som att påven har lustig hatt ondgör sig socialdemokraterna. De hade viljat ha den andre kandidaten. För mig handlar det här om ingenting annat än oppositionsrådet Yoomis Renström pågående vendetta mot cheferna inom socialförvaltning. Jag skulle tordas sätta en krona på att Yoomi skulle ha stöttat mokandidaten om den så hette Hannibal Lecter. Men det måste kännas eländigt för Yoomi att samtliga fack förordade Anette.

Folk har inte en susning om sina pensioner utropar Unionen upprört. All information om pensionerna måste göras om kräver de. Som vanligt är det någon annans fel att jag inte har koll på mitt eget liv. Visst är det skönt. Men varför upprörs de över resultatet? Jag upplever det som regel att man inte bryr sig om de saker som inte är akut aktuella. Ingen bryr sig om barnens skola förrän den skall läggas ned. Vem orkar tänka på pension före 62 års ålder? Varför bry sig om politik, det är 6 månader till valdagen?

En undersökning av Ledarna visar att folk inte litar på chefer. Sina närmaste chefer är okej, men inte andra. Det låter farligt likt inställningen till utlänningar. "Jag känner en neger - han är schysst".

Till sist en liten vers som jag läste för många år sedan. Det passar bra in på försvarsfrågan.

"Gud och soldaten vörda vi,
i tider av fara de stå oss bi.
Men när faran är borta,
och fyllda bli faten.
Då glömma vi Gud
och förakta soldaten."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0