Glass gör dig lycklig

Ett trauma har upphört. Ett mysterium har lösts. Jag är glassoman. Hemglass är min räddare. Men...
Sedan nyår har glassbilen uppenbarligen lekt någon typ av katt o råtta lek med mig. Trots att jag får förvarningar vis SMS från Hemglass och att jag vid det här lagt memorerat turlistan hemmavid så har glassen gått min näsa förbi. Jag har suttit på "pass" i timmar och kört som en förvirrad dåre runt byn i jakt på bilen. I fjärran har jag stundom hört det välbekanta tutande. Men glass? icke.

Men i går så skedde det. Det sedvanliga SMS varningen en timme för ankomst till hållplatsen ankom. Nu så tänkte jag. Så godan ro såh jag tiden an. Men efter ca 20-25 minuter kom Marianne in och frågade om jag glömt glassbilen. Nejdå, det är lugnt. Det är en halvtimme kvar svarade jag. Men jag hör hur den tutar - nära, kontrar hon.

Sagt och gjort så "springer" jag ut ur huset och greppar plånbok och bilnyckel i flykten. Och se, i glädje och gamman finner jag denna flygande holländare. Då inser jag sanningen. Han ligger en halvtimme för sin egen tidtabell. Tror sjutton att han missat affärer och jag glass. Vis av skadan köpte jag glass för 700 spänn och åkte lycklig och tillfreds hemåt. Kunde semestern börja bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0