Mera konspirationsteori

Tankade häromdagen ned en filmsekvens utgiven av en amerikansk (är jag förvånad?) konspirationsteoretiker. Det är alltid lika uppfriskande att lyssna till deras tankebanor som löper på så annorlunda vägar jämfört med oss övriga. Denne man heter Jordan Maxvell med "lektionen" Matrix of power. Han skulle visa vilka som styr världen och har så gjort i urminnes tider.

Naturligtvis är det Frimurarna och andra frimuraranknutna sällskap som styr världen. De styr alla regeringar och banker, katolska och judiska kyrkan. Det finns till och med frimurarloger för svarta! Det är för att frimurarna skall kunna styra över alla raser också. Ja kära värld.

Den beviskedja som han med pannan i djupa veck redovisade var ett antal begrepp och symboler han kopplade till frimurarna. Så fort någon av dessa begrepp eller symboler, varav vissa är ganska allmängiltiga, visade sig i något annat sammanhang var det ett bevis på att frimurarna hade sina fingrar med i spelet. Någon utredning hur dessa begrepp och symboler hade hamnat där de var gjordes inte. Varför låta sanningen stå i vägen för en god historia.

Kommentarer
Postat av: Karin

Du borde läsa The endgame of globalization, om du inte redan gjort det. Kanonbra bok enligt mig själv, speciellt om man är intresserad i USA och dess politiska spel. Hade lite svårt att hänga med ibland, pga mitt något begränsade intresse för politik och speciellt utländsk. Det som intresserade mig var anknytningen till Irak-kriget, tankar, åsikter och händelser runtomkring det. Det var därför jag läste den =) Men du tycker väl förstås inte om att läsa böcker? =)

2008-07-09 @ 12:41:43
URL: http://viewfromheaven.blogg.se/
Postat av: Karin Froms-Andersson

Du borde läsa The endgame of globalization, om du inte redan gjort det. Kanonbra bok enligt mig själv, speciellt om man är intresserad i USA och dess politiska spel. Hade lite svårt att hänga med ibland, pga mitt något begränsade intresse för politik och speciellt utländsk. Det som intresserade mig var anknytningen till Irak-kriget, tankar, åsikter och händelser runtomkring det. Det var därför jag läste den =) Men du tycker väl förstås inte om att läsa böcker? =)

2008-07-09 @ 12:42:47
URL: http://viewfromheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0