Älgjakt 2008 dag 5 Rockaberg

En bild säger mer än 1000 ord.

Jag vet inte vad som är mest beklämmande. Det faktum att jag inte ens fick se en enda av de drygt 10 älgar som strosade omkring i skogen eller att de som såg älg överallt endast lyckades nedlägga 2 stycken.

Min chef ringde och började således processen för mig att återvända till den vanliga världen.

Hade hemlagad pizza med mig i matsäcken idag. Så nu blev det lite kolhydrater.

Hade flå-dag idag. Man är bra flink med kniven. I ett huj skär man bort skinn, underben och huvuden. Men i en av älgarna hade någon skurit bort en halv filé. Svårligen någon annan än skytten. För just den skytten gör inte sådana misstag. Det syntes på snittet att det var gjort med vilje.  Skytten brukar vanligen vara snabb att huta åt oss andra att vi skär sönder köttet.

I går pratade vi halvt på skämt och halvt på allvar om byte av jaktledare nästa år. Jag sade att jag var villig att ställa upp om vi ställde in jakten i två år som mandatperioden är. Om det var det eller något annat för idag om en jaktkamrat och visste berätta att det gick ett rykte att vi skulle ställa in jakten i två år.

Även gubbar kan skvallra. Som om vi inte visste det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0