Är det bara för att det är jul?

Varför känns det som problemen hopar sig när det lackar mot jul? Är det ångesten över att de som kan hjälpa firar jul, långt från sin samhälleliga plikt att rädda min jul. Jag pratar om frusna vattenledningar, plomber som släpper, bränslepumpar som krånglar, säkringar som brister, byxbakar som spricker, mjölk som tar slut, termometrar som tjälat ihop, you name it!

Men som Ronny Eriksson uttrycker det "Det är aldrig försent att ge upp". Nu är jag där. Så lite koll som jag har nu inför en jul har jag nog aldrig haft. Men jag vet att det blir en julkonsert i Alfta kyrka ikväll och jag vet att grannarna bjuder till julfirande kl 16.00 i morgon och jag tror att det finns julklappspapper till julklapparna som inte blivit inslagna.

Nåja, om två dygn kan jag lägga julen 2009 till handlingarna.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack för nyårshälsningen!

Nu är julen över så du kan sätta igång och skriva igen.

Gott Nytt År

Ingrid

2010-01-01 @ 08:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0