Ett år med det nya livet

I dag är det ett år sedan jag genomförde min Gastric byPass-operation. Efter att ha blivit "övervänt" fick jag kontakt med ett företag (Fecit) som hjälpte mig att genomföra operationen utomlands. Det blev Krankenhaus Sachenhausen i Frankfurt. En klinik med stor erfarenhet av dylika ingrepp.

Bläddra bakåt i bloggen så finns ett mer utförligt inlägg om den resan. Jag gläder mig varje för att jag gjorde detta ingrepp och är innerligt tacksam att jag sluppit alla medicinska komplikationer. De "problem" som uppstått har jag själv förorsakat.

Målbilden jag fick av Prof Weiner i Frankfurt var att jag skulle kunna tappa 75% av övervikten på ca 18 månader. Det motsvarade ca 50 kg eller målvikt på ca 90 kg.

Resultatet till dags dato. 93 kg. Det är banne mig otroligt. Minskning går långsammare nu men pågår fortfarande. Får se när det bromsar och kanske t.o.m. vänder lite. Ett par foton. Dels från november 2008 och dels från igår.

 

Kommentarer
Postat av: Eva

Helt otroligt. Du har varit jätteduktig!!!!

2009-12-03 @ 08:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0