Hetsjakten

Inger Öst skriver i en insändare idag att jag skall sluta med "hetsjakten" mot de anhöriga i äldreboendedebatten. De använder det uttrycket fast jag endast nämnt de anhöriga i en bisats i mina inlägg mot oppositionsrådet i ett par insändare. Men det är intressant att de använder det uttrycket då de själva bedrivit ett lång, intensiv och framgångsrik mediakampanj mot socialnämndens ordförande och förvaltningstjänstemän.

Jag har aldrig missunnat de anhöriga sin framgång. Ingen vill väl förlora det de har. Däremot angriper jag beslutsfattare som viker ned sig för opinioner istället för fakta och dessutom inte tar ansvar för sina egna beslut.

Inger Öst hänvisade till Yoomi Renströms förslag som de enda adekvata sparförslagen. Jag tror det handlade om att sparka några chefer (ospecificerat) och att det var någon "flyttkarusell" (också det ospecificerat) som skulle upphöra. På torsdag är det kommunstyrelse och då skall notan behandlas. Den har dessutom stigit vad jag uppfattat, till 3,2 mkr. Får se vilka konkreta bud Yoomi lägger.

Som vän av ordning ställer jag mig frågan; om Yoomis ospcificerade förslag vore de bästa, varför har de inte kommit upp på bordet långt innan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0