Tomt och innehållslöst

I dag kom en replik från Yoomi Renström på min kritik dels över hennes ställningstagande i äldreboendedebatten och dels , och viktigaste, hennes massiva ovilja att se konsekvensen av hennes beslut. Hennes svar idag i Ljusnan byggde mest på att inte bara hon stod bakom beslutet utan att även de borgeliga partierna vek ned sig i opinionsstormen. Så kontentan var en massa svammel utan innehåll.

Men i morgon blir det kommunstyrelse och då skall första beslutet tas. Tjänstemanna förslaget är att det extra sparkravet skall läggas utanför nämndernas ramar för att efter nyår arbetas fördelas mellan dem. Ett upplägg som socialdemokraterna vid förra fullmäktige vände sig mot. Sålunda väntar jag med spänning på deras spänstiga och konkreta beslut.

Jag sätter en tia på att de kommer att sura ihop och inte delta i beslutet utan att ha lämnat något eget förslag.

Det är sånt här lågoktanigt tramsande som gjort att jag tappat lusten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0