Det tuffar på

Livet med pluttmage går förvånansvärt bra måste jag påstå. De medicinska komplikationerna är inga. Utmaningen är att succesivt prova olika maträtter. Ta en tugga å tugga, tugga, tugga, tugga å svälj. Vänta sedan för att känna om det går ned eller upp. Går det upp, dvs ut, får man göra en analys för att hitta felet. Var det matens beskaffenhet eller min tuggning eller hade jag för bråttom etc etc?

Det är tur att man är en tränad kvalitetsmupp. Så felanalyser är inget nytt.

Jag har börjat förslappas gällande dietdisciplinen. Tårta är både gott och lättsmält. Men mängderna är fjantiga.

Tempot i viktminskningen avtar. Men det tickar på. Väger in på 113 kg nu.

Snart är det dags att börja leta en ny garderob. Till skillnad mot växande barn kan man inte köpa något som jag kan "växa in i".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0