Måste väl...

Då tusentals andra bloggar kommer att skriva om den kungliga förlovningen måste väl även jag bidra. Trots att jag är principiell republikan skall jag undvika diverse surmagade utfall och ideologiska utläggningar.

Min stilla undran är om svenska folket kommer att markera statuskillnaden mellan adel och allmoge i äktenskapet på samma sätt som för nuvarande kungapar. Vi pratar fortfarande om "Kungen och Silvia" inte drottningen. Blir det motsvarande sen med "Drottningen och Daniel"? Det låter som titeln på uppföljaren till "Lady Chatterlys älskare". Kanske det mer hip-hop inspirerade "Dn´D".

Men grattis på er och även till syskonen som nu kan börja planera sina familjeliv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0