Skillnad mellan toppen och botten

Körde idag upp till Östersund. Någonstans i höjd med Åsarna kom jag ikapp en liten Marathontävling eller dylikt. Deltagarna såg ut att vara åtminstone 50+ och en hel del asisater. Både herrar och damer deltog. Tävlingen måste ha pågått ett bra tag för startfältet var väl utsträckt. Det som slog mig var att de första jag körde ikapp i princip drog sig fram på naglarna men att farten och orken tilltog succesivt i takt med att jag kom i kapp "löparna". I början tänkte jag att det inte hade varit något problem att promenera i från dem. Men framme i täten gick det i alla fall i jogingtakt. Skillnaden mellan botten och toppen (eller kön och täten) torde ha varit ett par mil i detta fall. Lite synd tyckte jag om dem som hade hela resan kvar och uppenbarligen en slitsam sådan också. Been there, done that.

Kommentarer
Postat av: Tony Wallgren

Hej!



Är i Sthlm i min lilla lägenhet och ägnade en stund till att läsa igenom din blogg.



Du är en riktig naturbegåvning då det gäller att hantera orden och förmedla närhet och känsla...



...fyndiga ordval som helt klart har lyft kvällen innan John Blund strör sitt magiska pulver över min lekamen.



Take care!



2nyh W

2009-06-02 @ 23:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0