Att kunna och vilja deltaga.

  1. Jag har lämnat besked till partiet att jag inte står till förfogande till kommunfullmäktigevalet. Huvudorsaken är att sommarens rabalder gjorde att jag fick ett antal "smällar" som gjorde att jag tappade lusten och glädjen i det politiska arbetet. Det andra skälet är att det är oerhört svårt att kombinera ett politiskt uppdrag på deltid och ett arbete på heltid.
  2. Socialdemokraterna i Ovanåker kommer inte att deltaga i budgetarbetet. Det må så vara. Men kommer de detta år att ta sitt politiska ansvar och uppdrag på allvar och presentera ett alternativ. För om de inte gillar hur sakerna sköts nu och saknar alternativ. Varför skall någon överhuvudtaget vilja ha dem i en beslutande ledning? Inte utan skadeglädje läser jag också att i Yoomis värld är "den borgeliga majoriteten" ett levande begrepp. Det var inte många veckor sedan delar av den majoriteten hade "kramkalas" med Yoomi och hennes socialdemokrater. Men det finns ett talesätt som lyder ungefär som så: "Vänner är bra att ha - men riktiga ovänner, dom kan man lita på."
  3. Ann-Margret Knapp och landstingsstyrelsen anklagas för att ha "gått före" i vaccinationskön. Tidningen braskar på med sedvanliga frenesi för att plocka lite politikerföraktpoäng. Dom är billiga att håva in. Men vad tidningen med detta också underblåser är att landstingsstyrelsen/krisledningsnämnden saknar strategisk betydelse just vid händelse av kris. För att kunna tränga sig före måste man först ha en plats som man utgår från. Till att börja med stod inte landstingsstyrelse i någon kö. Sedan ansåg smittskyddsläkaren att denna grupp har en strategisk betydelse tillsammans med flera andra grupper inom sjukvårdsorganistionen och gav dem en plats. Att hävda att de trängt sig betecknar jag som vårdslöst hanterande av sanningen. Men vad gör man inte för en braskande rubrik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0