Älgblogg 2009 är öppnad

Då var det dags igen. Samma gamla pojkar, män, gubbar med tacksamma inslag av några kvinnort samlades på slaktbacken för den första samlingen och sista "krigsrådet" för jaktstarten i morgon bitti. Vi börjar i område "Rockaberg". Det är det enda av mina pass som syns på sattelitfoto. Kör Google Maps/Earth på koordinat +61° 27' 24.91", +16° 3' 16.51" så får ni se var jag sitter och hukar. Söndagen började med -8 grader och slutar med +2 grader och regn. Känns som en smakstart, I sista minut har jag som vanligt valsat runt som en yr höna för att hitta min utrustning och innehåll till matsäcken. Det blir en annorlund matsäck i år. I alla fall vad avser mängden. Men jag har å andra sidan köpt två nya böcker och en korsordstidning samt friska batterier till den lilla FM-radion.

Slaktbacken 2009

Kartläggning


Passade även på att göra den sista höstrensningen på gården. Bort med slangar och andra trädgårdsattiraljer. Fontänen har stått och sprutat lite försynt fram till idag och skapat lite vacker iskonst i växtligheten.

Iskonst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0