Älgjakt dag 1(6) summering - felparkering i skogen

Som framgick av mitt föregående inlägg blev det inte mycket action under dagen. Det kom i slutet både personligen och jaktmässigt. Den tjur som första fick ett skott efter sig kom tydligen undan med blotta förskräckelsen. Efter idoga eftersök gjorda av Bitr Riksjaktvårdskonsulenten med hundligt bistånd konstaterades skrämskott.

Något senare sköts det mot en kalv. Även är var hr Bitr Rjvk inblandad i eftersöket. När han spårade kalven fanns den stående inne i gransamling. För att få ut kalven där ifrån samt avliva den preseterade han en veritabel världskrigskanonad innefattande 7 skott med sin dubbelstudsare. Mycket omfattande skogsskador rapporteras.


(kalven och första skytten)

Fär egen del blev jag utsatt för en verbal kanonad. Trots goda ambitioner så var jag ute i sista minuten i morse. Men glatt konstaterade att "min" p-plats var ledig vid början av en skogsbilväg där vi är några stycken som delar på utrymmet. Men vid återsamlingen efter jakten fick jag mig en veritabel avhyvling av den som blivit tvungen att parkera framför mig längre in efter vägen. Dels för att jag inte själv hade kört fram och tagit den platsen och dels för att jag parkerat på samma sätt "i alla år". Där fick jag för att jag inbillade mig att vi utarbetat lite bordsplacering under dessa år. 




Utrustning
Skottgator mot väster
Skottgator mot norr

I morgon bär det av till område "Kärrsbäcken" och för min del "Stavsmyran" +61° 27' 59.46", +15° 57' 41.64".


Kommentarer
Postat av: kats

2009-10-12 @ 18:10:07
URL: http://kat
Postat av: kats

ja du nisse, teknik och jag...du ser ovan... suck.

Nu var det inte det jag skulle säga..

Min undran är....



Rapport om medhavd och uppäten matsäck mm... har du lagt av med det?



kats

2009-10-12 @ 18:11:33
URL: http://katsdogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0