Älgjakt dag 4(4) - Plötsligt händer det

Just denna dag skulle jag naturligtvis glömma telefon/kameran hemma på köksbänken. För vid 08.30 smög det fram en älgko med kalv ca 25-30 meter från passet. Jag lyfte blicken från min bok (Män är från mars - kvinnor från Venus 2 ( kommer inte ihåg titeln)) som Marianne tvingat med mig. Lagomt på dåligt humör efter att ha läst om detta relationsdaltande sida upp och sida ner kom tillfället att avreagera sig.

Grunden för en god relation är kommunikation. Två välriktade skott i bröstkorgen inte bara väckte kalvens uppmärksamhet utan även gjorde att han stannade kvar för fortsatt, om än lite ensidigt, umgänge. Pojkens mor drog iväg. Så hon passerade en passgranne helt riskfritt. Något senare hävdes "ko-förbudet". Några timmar passerade hon förbi - men då i full galopp med hunden efter sig. Inte ens på skjutbana vill jag ge mig på att skjuta mot en älg i den farten

Efter all denna dramatik ville jag naturligtvis meddela hela världen mina bragder. Men det var bara att sitta snällt och vara okommunicerbar.

Dessutom var det flådags för mitt team idag. Inte för att jag vill skryta. Men det var lite symboliskt att se fyra man karva i min kalv och att jag själv fick ta mig an en 12-taggare. Men summa summarum blev att vi beslöt att vi jagat färdigt. 16 av 18 djur hänger till sig. Slakt på söndag. Till dess fria aktiviteter.

Så lite hastigt så jag tacka för i år.

Älgkalv 091015

I dag är det dessutom 4 år sedan jag och Marianne blev ett par. Trots böcker i ämnet trivs vi bra ihop fortfarande.


Kommentarer
Postat av: Frida

Man får väl säga Grattis, när du lyckas med två sådana bragder på en och samma dag!

2009-10-15 @ 18:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0