Perspektiv och fördomar

Jag börjar med fördomarna. Sitter på tåget från Göteborg. I kupén sitter några Gbg-infödingar och har roligt med högljudda skratt. Det må vara så att Göteborgaren är en "fryntlig typ som gärna berättar historier". Men kl 06.50 en lördag morgon finns inget att skratta så hjärtligt åt.

Jag har vid det härlaget tappat 45 kg och väger in på 95 kg. Det innebär en övervikt på 10-15 kg. Det är väldigt roligt att tagit sig ner hit men det var inte lika roligt då man passérade denna vikt på väg upp. Bekantskapskretsen börjar nu komma med kommentaren att jag ´"ska väl inte gå ned mer?". Då det själva mår illa över 5 kg övervikt tar jag frågan som beröm för utförd gärning eller möjligen som ett uttryck av oro över att det går så fort.

Nu skall jag till Svärmors 80-kalas. Dessutom har Mariannes dotter Hanna förhoppningsvis kommit hit från Spanien. Det  skall bli roligt att träffa henne. Det var ett tag sedan. Det är kul att se en strul-tjej med ej komplett betyg från gymnasiet nu driver en pub i Torre-Vieja. Besök gärna "La Officina".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0