Rätt - men fel.

Kvällens kommunfullmäktigesammanträde innehåll en del intressanta inslag. Jag fick bl.a. genomföra min första avhysning. Det var lite synd - men väntat. För Dubbel-Erik var där för att han var intresserad av ett ärende men på grund av okunskap och berusning klarade han inte av att föra sig trots handslag om det motsatta.

Efter en lång och vinglig resa slutade kommunalrådsvalet i att Centerpartiet behöll sitt rättmätiga mandat. Men någon officiell allians har vi inte i dagsläget. Även det är synd. Men nu är nya kommunalrådet Hans Jonssons första uppdrag att börja läkningsprocessen.

Men kvällen lustigaste händelse var Yoomi Renström (s) ansvarig för. På behandling av det ärende, ett medborgarförslag, som dubbel-erik var där för bytte Yoomi fot och yrkade bifall till medborgarförslaget. Efter omröstning konstaterade jag att Yoomis förslag vunnit. Men det har aldrig hänt förut så med en ryggmärgsreaktion yrkar hon votering utan att ha insett att hon vunnit. Voteringen slutar med att hon förlorar den. Visserligen får socialdemokraterna material till valprogrammet, men förslagsställaren till medborgarförslaget tackar nog henne inte för att hon schabblade bort en seger.

För övrigt kan väl Micke Jonsson hålla sitt löfte att lämna politiken då allt nu torde vara färdigstädat.

Det är två veckor kvar till min älgjaktsblogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0