Zorro

Det har nu gått ett år sedan Zorro försvann i samband med jakt. Det var den 7/9 på förmiddagen. Vi hade inte gått långt hemifrån då han var till mig en sista gång. Fick en liten köttbit och försvann in i slyet på ett hygge. Jag hör honom skrika/skälla till för sedan förvinna upp mot Slätaberg. Där gick han med all sannolikhet ned i ett gryt eller liknande och blev kvar. Efter idogt letande dödförklarade jag honom den 11/9.

Zorro var en Tysk Jaktterrier med allt som det innebär. Det är en svår ras som kräver mycket. Men å andra sidan är det det starka personligheter. Trots hans brister var det många av oss som älskade honom. Allt det man ser i hundprogram har jag varit med om och lite till.

Bit inte för många i hundhimlen, Zorro!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0