Är politik skadligt?

Frågan är berättigad. Min fru följde med på sitt första kommunfullmäktigesammanträde igår kväll. Trots att jag noga hade valt ut en kort och harmlös föreställning drabbades hon av någon typ utslag på överkroppen. Sådana reaktioner har jag inte mött förr, även om tråkslag varit nära förestående ibland. Men det kan å andra sidan också ha berott på hennes nya tröja.

Vår "bypolis" hade en mycket intressant och uppskattad redovisning ang det brottsförebyggande arbetet. Min fru noterade ett ökat tisslande och tasslande bland KF-ledamöterna när ämnet rattonykterhet och straffskalor behandlades.

Idag kommer rörmokaren och lappar ihop varmvattenledningen. Tack för det.

Jag har sagt det förut. Var är den globala uppvärmningen?


Kommentarer
Postat av: Olle Lundberg

Svar: den globala uppvärmningen håller till på Grönland samt vid Nord- och Sydpolen. Äntligen skipas lite jordisk rättvisa. Så får man se det om man vill vara positiv.



Att vi fått värsta polarvintern och fryser trots dubbla långkalsonger, medan isbjörnarna svettas under sin tjocka päls, måste ses som en framgång för globala jämlikhetssträvanden.



Ropen skalla, samma väder åt alla!

2010-03-02 @ 21:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0