Utflykt till storstaden

Lördagen spenderades mest på resande fot fram och tillbaka till kungl huvudkommunen. Buss dit och tåg hem och sedan en föreställning med Riverdance - The Farewell tour där emellan. Det var en alldeles ypperlig föreställning och upplevelse. Men man kan föreställa sig hur det var då ensemblen var kanske dubbelt så stor. Men de lyckades skapa enorma ljudmattor i lokalen så att de darrade i blodkärlen. Mesr imponerad var jag av slagverkaren som med sin takt var centrum geneom hela föreställningen. Han hade en myriad av trummor, punkor, tingeltangel m.m. som han slog på.

Men största behållningen var dock en trivsam - kravlös dag tillsammans med min fru. Vissa kallar det nog semester.

Å andra sidan insåg jag ännu gång varför jag normalt åker 1:a klass på tåget. Det var det ett pensionärspar från Ljusdal där hon var surare och snörpigare än mycket annat. Ivrigt trumpetande vilka platser som var deras. Det var två småbarn som högljutt gjorde matteläxan. Det var en thailändare (el dyl) som oavbrutet pratade i telefon. Sedan var det ena lurvigare musikstudenten efter den andre som drog runt som jerusalems skomakare fram och tillbaka i tåget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0