Älgjakt dag 4 (Källberg)

Skönt att ha fått det bekräftat. Min positiva ansats igår inför dagens händelser visade helt verkningslösa. Det var lika ekande tomt i skogen i dag som tidigare dar. Ergo, jag kan återgå till mitt sura gnällande om sakerna tillstånd. Var oc´h en av oss vet att det räcker med att slappna av i ansiktet för att man skall se sur. Man måste spänna musklerna för att le. Skönare att vara avslappnad.

Men det var dock trevligt att beträda det nya passet. Dock hade det kunnat vara annorlunda. Den kollega jag delar tornet med måtte ha haft en primitiv värmekälla. För det hade kolat bra i golvbräderna. Uppenbarligen kunde det ha blivit ryggsäckssittning även idag. Men icke. Istället hamnade jag enligt plan två meter upp och rätt in i bitande vind längs kraftledningsgatan. Storm över mjällen som jag brukar säga.



Två stackars kalvar blev dagens byte. En annan positiv händelse med dagen var att nu har jag slutfört de mest överhängade plikterna från jobb och uppdrag. Jag har skrivit fram underlag för en MBL-förhandling, Kallat och skickat handlingar till ett styrelsemöte, fixat underlag för en upphandling åt kommunrevisionen och ägnat mig åt valberedningsarbete. Semestervecka? Pytt!

Nu är det möte vid slakthuset för att bestämma jaktens fortsatta bedrivande. Men jag är inte med för jag skall i väg och fira av bonusdotter Hannas födelsedag och sedan blir den möte i Druidlogen. Berättar mer i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0